De inschrijftermijn voor deze vacature is verlopen.

Voor onze actuele vacatures gaat u naar de Vacatures pagina

Opdrachtbeschrijving

Verantwoordelijkheden

Je bent verantwoordelijk voor het aannemen van en coachend leidinggeven aan de medewerkers, het maken van verschillende processen en procedures en daarnaast maak je afspraken met divisies en directoraten m.b.t. het overgaan naar centraal autorisatiebeheer in het HRM ABC.

Tevens ondersteun je de Product Owner van ABS IIQ. Je gedijt in een omgeving waar de basis al gelegd is, maar verdere invulling nog door jou en jouw team ontwikkeld dient te worden.
Je fungeert als spin in het web bij (deel)projecten, waarbij nauw wordt samengewerkt met de overige afdelingen en directoraten.

De ABS IIQ-processen en het onderliggende beleid zijn al vastgesteld, maar de operationele processen en procedures dienen nog onder jouw verantwoordelijkheid opgesteld te worden.
Het is een zeer uitdagende functie waarbij je in de volle breedte kunt laten zien welke managementstijlen je beheerst en waarin jouw goed ontwikkelde organisatorische vaardigheden volledig gebruikt zullen worden. De verwachting is dat je zult beginnen met een klein team van zo’n 6 medewerkers en in redelijks korte tijd zult uitgroeien naar mogelijk 17 tot 20 professionele (jr/mr/sr) autorisatiebeheerders. Daarnaast is er een adviseur, een analist en één á twee themabeheerders in het team werkzaam.

Professionele kennis en werkervaring

Eisen

  • Functioneert op WO werk- en denkniveau, bij voorkeur aangetoond door een afgeronde opleiding in de richting van bestuurs- of bedrijfskunde;

  • Leidinggevende ervaring aan zelfstandige professionals;

  • Ervaring in het leiden van projecten, dan wel aantoonbaar projectmatig kunnen werken;

  • Ervaring in het vertalen van visie naar effectieve acties;

  • Mensen kunnen binden, stimuleren, pragmatisch, oplossingsgericht en onderhandelingsvaardig;

  • Gedegen kennis van autorisatiebeheer, ICT en informatievoorziening;

  • Gedegen kennis van de van toepassing zijnde wet- en regelgeving, waaronder de BIO;

  • In staat om snel te schakelen, in de breedte te informeren en waar nodig in de diepte;

  • Gebruik van de theorieën, methoden en instrumenten om het management te ondersteunen bij

    het (bij)sturen van de afdeling;

  • Het kunnen toepassen van risicoanalyse en kostenraming;

  • Competenties:

    • –  Coachend Leidinggeven

    • –  Visie

    • –  Besluitvaardigheid

    • –  Organisatiesensitiviteit

    • –  Plannen en organiseren

      In het bijzonder zijn we op zoek naar een kwartiermaker met lef die het autorisatiebeheerbeleid kan omzetten in concrete acties. Een teamplayer die het team formeert, motiveert, inspireert en coacht om de
      ambitieuze doelen van het HRM ABC te realiseren. Een kwartiermaker die de medewerkers duidelijke kaders biedt en verantwoordelijkheden geeft maar ruimte laat bij het uitvoeren van hun taken. Een onafhankelijke en kritische geest die het teambelang voor het eigen belang stelt.